تیزر تبلیغاتی

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته بسته به نوع محصول ( مصرفی و صنعتی) می گذارند.

تیزر چیست؟

تیزر یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه‌ محیطی‌ و چاپی می باشد و یا اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی می‌کند. به‌عنوان مثال، در تصویری که پخش می شود نمی‌دانید با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه ‌رو هستید. پیامی در حال انتقال است اما نمی‌دانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟ تبلیغ‌کننده کیست؟ و سوال‌های دیگر؛ در این قسمت شما وارد مرحله‌ای به نام Teasing شده‌اید و حس کنجکاوی در شما شکل گرفته و پر از سوال هستید که این آگهی مربوط به چیست.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

از آنجایی که در تهیه و تولید تیزرها سرمایه و وقت زیادی هزینه می شود ،لذا باید با بهره گیری از تکنیکها و روشهای مختلف تیزرهایی طراحی و تولید کرد که از بالاترین سطح اثربخشی برخوردار باشند. ساخت تیزر شامل سه مرحله اصلی پیش از تولید، تولید و پس از تولید است. تهیه سناریو یا فیلم نامه، انتخاب بازیگران، فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … از جمله اقداماتی است که در تولید یک تیزر انجام می شوند.

استراتژی، نوآوری و اجرا سه فاکتور اساسی در موفقیت یک تیزر به شمار می آیند. تیزرهای موفق از نظر اتخاذ استراتژی بی نقص‌اند. دارای مفهومی خلاق هستند و از اجرای مناسبی نیز برخوردارند. انتخاب قالب آگهی همچون انتخاب لحن و سبک آگهی، بخشی از استراتژی خلاق است. قالب های مختلفی وجود دارند که در تیزرها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از تیزرها یک قالب مشخص و برخی نیز چند قالب را مورد استفاده قرار می دهند. آنچه مهم است باید قالبی را انتخاب کرد که بتواند به درستی پیام آگهی را انتقال داده و با بیننده ارتباطی نزدیک برقرار کند. انتخاب یک قالب به این موضوع بستگی دارد که چگونه و با چه هدفی می خواهیم از آن استفاده ‌کنیم. قالبهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از قالب داستانی، نمایشی، تائیدی، طنز و فکاهی و …

آنچه مهم است انتخاب قالب درست برای آگهی تبلیغاتی و نمایش خلاقانه پیام است. یک تبلیغ دهنده موفق، هدف و مخاطبان خود را به دقت انتخاب کرده، پیام مناسب را در قالب مناسب تزئین کرده و با استفاده از تکنولوژی های مناسب نسبت به تهیه تیزر اقدام می کند. پس از آنکه تیزر تبلیغاتی تولید شد مورد آزمایش و تست قرار می گیرد. در این مرحله میزان اثربخشی تیزر تولید شده بر نمونه‌ای کوچک از مخاطبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از رفع نواقص و تائید نهایی تیزر می بایست نسبت به انتخاب شبکه تلویزیونی و زمان پخش مناسب اقدام نمود. نهایتاً پس از خرید فضای نمایشی در شبکه تلویزیونی تیزر تولید شده به نمایش درخواهد آمد.

ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی

در بازارهای به‌شدت رقابتی امروز بسیار اتفاق می‌افتد که تیزرها و آگهی‌های تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شده و عاملی برای جذب مشتری می شوند. تیزرهای ساخته شده باید به قدری جذاب و اثرگذار باشند که خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شوند،دراین قسمت به بهترین ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی اشاره خواهیم نمود.

ایده‌های مفهومی و خلاق: ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم انجام می‌شود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و حرفه‌ای ساخته می‌شود.

زیبایی و جذابیت‌های بصری و شنیداری: در ساخت تیزرها کلیه‌ی جنبه‌های زیبایی‌شناسی مورد انتظار در عمل محقق می‌شوند.

سرعت: سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم‌زمان چندین تیزر به مشتریان کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.

مخاطب محور: این تیزرها با‌توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش می‌شود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود.

پکیج های ساخت تیزر تبلیغاتی

 

ساخت تیزر تبلیغاتی با سطح متوسط

زمان تولید:     استاندارد حرفه ای تولید ۹ روز (کیفیت) – حداقل زمان تولید ۴ روز (کمیت)

تعرفه تولیددر لیست قیمت پایین صفحه

شرایط و توضیحات كیفی ساخت:

زمان تیزر با توجه به درخواست مشتری از ۱۵ ثانیه تا ۶۰ ثانیه متغییر می باشد.
تیزر به‌صورت تك قسمتی و با ساختار موشن گرافیک ۲بعدی یا سه بعدی تولید خواهد شد.
استفاده از گوینده حرفه ای و موزیك آرشیوی
رعایت اصول و ضوابط پخش

 

ساخت تیزر تبلیغاتی با سطح خوب

زمان تولید:     استاندارد حرفه ای تولید ۱۷ روز (کیفیت) – حداقل زمان تولید ۶ روز (کمیت)

تعرفه تولیددر لیست قیمت پایین صفحه

شرایط و توضیحات كیفی ساخت:

زمان تیزر با توجه به درخواست مشتری از ۱۵ ثانیه تا ۶۰ ثانیه متغییر می باشد.
تیزر به‌صورت تك قسمتی و با ساختار رئال و یا انیمیشن سه بعدی می‌باشد.
استفاده از گوینده حرفه ای و موزیك آرشیوی
استفاده از فیلم نامه نویس،كارگردان،فیلمبردار و عوامل تولید حرفه‌ای
رعایت اصول و ضوابط پخش

 

ساخت تیزر تبلیغاتی با سطح عالی

زمان تولید:     استاندارد حرفه ای تولید ۲۶ روز (کیفیت) – حداقل زمان تولید ۱۰ روز (کمیت)

تعرفه تولیددر لیست قیمت پایین صفحه

شرایط و توضیحات كیفی ساخت:

زمان تیزر با توجه به درخواست مشتری از ۱۵ ثانیه تا ۶۰ ثانیه متغییر می باشد.
تیزر می‌تواند به صورت سریالی و یا تك قسمتی باشد.
ایده پردازی خاص و منحصر بفرد با شرایط تصویری مناسب
استفاده از گوینده حرفه‌ای، ساخت موزیك و یا اجرا به صورت تیزر موزیكال
ساختار تیزر می‌تواند به صورت انیمیشنی ۲ یا ۳ بعدی، رئال و یا تلفیقی (رئال ـ انیمیشن) باشد.
استفاده از فیلم نامه نویس، كارگردان، فیلمبردار و عوامل تولید حرفه‌ای
طراحی كانسپت، استوری بورد و انیماتیك حرفه ای
ارایه Previz و استوری بورد بعد از پایان مرحله پیش تولید
رعایت اصول و ضوابط پخش

 

 تعرفه ساخت تیزر موشن گرافیک ( گرافیک متحرک )

۳ میلیون تومان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ۲ میلیون تومان ۱۰ الی ۳۰ ثانیه سطح متوسط
۵ میلیون تومان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ۳٫۵ میلیون تومان ۱۰ الی ۳۰ ثانیه سطح خوب
۷ میلیون تومان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ۵ میلیون تومان ۱۰ الی ۳۰ ثانیه سطح عالی

 

 تعرفه ساخت تیزر رئال (فیلمبرداری)

۵ میلیون تومان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ۳٫۵ میلیون تومان ۱۰ الی ۳۰ ثانیه سطح متوسط
۷٫۵ میلیون تومان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ۵ میلیون تومان ۱۰ الی ۳۰ ثانیه سطح خوب
۱۲ میلیون تومان ۳۰ الی ۶۰ ثانیه ۸ میلیون تومان ۱۰ الی ۳۰ ثانیه سطح عالی

 

نمونه تیزر تبلیغاتی